Tietojärjestelmiä ja verkkokoulutuksia
Tietojärjestelmät
Awanic tekee tietojärjestelmiä monenlaisiin tarpeisiin erityisesti julkiselle puolelle. Tunnetuimpia tuotteitamme ovat mm. potilasturvallisuusjärjestelmä HaiPro sekä työturvallisuusjärjestelmä WPro.
Verkkokoulutukset
Tarjoamme verkkokoulutuksia lääkehoidon osaamisen (LOVe), säteilysuojelun osaamisen (SÄVe) ja tietosuojaosaamisen (Tietosuojapassi) varmistamiseen.
Tietojärjestelmät
Awanic tekee tietojärjestelmiä monenlaisiin tarpeisiin erityisesti julkiselle puolelle. Tunnetuimpia tuotteitamme on mm. potilasturvallisuusjärjestelmä HaiPro sekä työturvallisuusjärjestelmä WPro
Verkkokoulutukset
Tarjoamme verkkokoulutuksia lääkehoidon osaamisen (LOVe), säteilysuojelun osaamisen (SÄVe) ja tietosuojaosaamisen (Tietosuojapassi) varmistamiseen.
Tietojärjestelmät
Monipuolisesti käytettäviä
Tuotteemme eivät vaadi ohjelmistoasennuksia. Tarvitaan vain nettiyhteys ja selain. Saatavilla myös mobiiliversio.
Tietoturvallisia
Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä. Kaikki tietokannoissa oleva tieto on suojattua ja siihen on pääsy vain rajatuilla henkilöillä.
Joustavia
Tuotteitamme kehitetään asiakkaiden toiveiden mukaan ja asiakaskohtaisia kustomisaatioita on mahdollista toteuttaa. Tuotteitamme on myös helppo linkittää keskenään.
HaiPro
HaiPro on potilas-/asiakasturvallisuutta vaarantavien tapahtumien raportointimenettely ja tietotekninen työkalu. HaiPro-työkalu on käytössä yli 200:ssa sosiaali- ja terveydenhuollon yksikössä kautta maan. Tällä hetkellä järjestelmän piirissä on yli 200 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.
HaiPro-järjestelmän osiot:
- Potilas-/asiakasturvallisuuden vaaratapahtumien ilmoittaminen
- WPro – Työturvallisuuden vaaratapahtumien ilmoittaminen
- Tietoturvaan/tietosuojaan liittyvien poikkeamien ilmoittaminen
- Toimintaympäristöön (työympäristö) liittyvien poikkeamien ilmoittaminen
- PosiPro – onnistumisista ilmoittaminen ja oppiminen
- Potilaan vaaratapahtumailmoitus (potilaiden/asiakkaiden/läheisten käyttöön)
- Potilaan tietoturva-/tietosuojailmoitus (potilaiden/asiakkaiden/läheisten käyttöön)
- (WPro) Riskienhallintaosio riskien arviointia ja toimenpiteiden seurantaa varten (oletuspohjana työturvallisuuden riskienarviointilomake)
- Vakavien tapahtumien käsittely / juurisyyanalyysityökalu
- Epäasiallisesta käytöksestä tai häirinnästä ilmoittaminen
- Kehitysideoista ilmoittaminen
- Laatupoikkeamaraportointi
- Tilanneraportointi
- Laboratorioluokittelu
- Liitetiedostojen liittäminen
- VPN-toteutus PK-yritykselle
- Potilaiden/läheisten käyttöön tarkoitettu potilasturvallisuusilmoituslomake
- Potilaiden/läheisten käyttöön tarkoitettu tietoturva-/ tietosuojailmoituslomake
HaiPro-raportointijärjestelmä on tarkoitettu toiminnan kehittämiseen yksiköiden sisäisessä käytössä.
Raportointi perustuu vapaaehtoiseen, luottamukselliseen ja syyttelemättömään vaaratapahtumien ilmoittamiseen ja käsittelyyn.
Muutama keskeinen ominaisuus:
- Helppokäyttöinen
- Ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- Ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- Reaaliaikaiset raportit miltä tahansa organisaatiotasolta
- Joustava: Kehitetään edelleen yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa
Lisätietoja: HaiPro
HaiPro on potilas-/asiakasturvallisuutta vaarantavien tapahtumien raportointimenettely ja tietotekninen työkalu. HaiPro-työkalu on käytössä yli 200:ssa sosiaali- ja terveydenhuollon yksikössä kautta maan. Tällä hetkellä järjestelmän piirissä on yli 200 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.
HaiPro-järjestelmään on liitettävissä myös henkilöstöön kohdistuvien (työturvallisuus) vaaratapahtumien raportointi, sekä toimintaympäristö- ja tietosuoja-/tietoturvaosiot. Lisäksi saatavilla on potilaiden/läheisten käyttöön tarkoitettu potilasturvallisuusilmoituslomake ja potilaiden/omaisten käyttöön tarkoitettu tietoturva-/ tietosuojailmoituslomake.
HaiPro-raportointijärjestelmä on tarkoitettu toiminnan kehittämiseen yksiköiden sisäisessä käytössä.
Raportointi perustuu vapaaehtoiseen, luottamukselliseen ja syyttelemättömään vaaratapahtumien ilmoittamiseen ja käsittelyyn.
Muutama keskeinen ominaisuus:
- Helppokäyttöinen
- Ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- Ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- Reaaliaikaiset raportit miltä tahansa organisaatiotasolta
- Joustava: Kehitetään edelleen yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa
Lisätietoja: HaiPro
Potilas-/asiakasturvallisuuden vaaratapahtumien ilmoittaminen
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- käsittelijän poissaoloilmoitus
- terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- ei-pakollisten valikkojen poistaminen näkyvistä ilmoittajan/käsittelijän lomakkeilta
- tarpeettoman luokan poistaminen näkyvistä (esim. ammattiryhmäluokituksessa, paikkaluokituksessa)
- yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- potilasturvallisuusvastaavalle mahdollisuus tuottaa aineistoa csv-muotoon
- FRAT- tai FROP -kaatumisvaaran mittarin pisteiden kirjaamismahdollisuus
- Braden-painehaavariskimittarin pisteiden kirjaamismahdollisuus
- ilmoitusten julkaisumahdollisuus organisaation sisäisesti
- ylläpito/raporttiräätälöinti
- Myötävaikuttavana tekijänä COVID-19 tilanne -valinta
Osioon saatavilla olevat maksulliset lisäominaisuudet (pyydä tarjous osoitteesta tuotteet@awanic.fi)
- laboratorioluokittelu
- laatu- ja potilasturvallisuustilanteen raportointi
- vakavien tapahtumien käsittely-osio / juurisyyanalyysityökalu
- johdon turvallisuuskävelyt -lomake
Henkilöstöön kohdistuvien (työturvallisuuden) vaaratapahtumien ilmoittaminen
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta työturvallisuusasiantuntijoille
- vakuutusyhtiökytkentä työtapaturmailmoituksen sähköistä välittämistä varten
- vakuutustodistuksen tulostusmahdollisuus
- työturvallisuusvastaavalle mahdollisuus tuottaa aineistoa csv-muotoon
- käsittelijän poissaoloilmoitus
- terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- veritapaturmailmoitus (joka voidaan ohjata työterveyshuoltoon)
- tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-materiisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- ei-pakollisten valikkojen poistaminen näkyvistä ilmoittajan/käsittelijän lomakkeilta
- yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- tarpeettoman luokan poistaminen näkyvistä (esim. ammattiryhmäluokituksessa, paikkaluokituksessa)
Osioon saatavilla olevat maksulliset lisäominaisuudet (pyydä tarjous osoitteesta tuotteet@awanic.fi)
- vakavien tapahtumien käsittely -osio / juurisyyanalyysityökalu
Tietoturvaan/tietosuojaan liittyvien poikkeamien ilmoittaminen
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- sähköposti-ilmoituksen ohjautuminen (asiantuntijakäsittelijä ja/tai esimies)
- käsittelijän poissaoloilmoitus (oletusarvoisesti valittuna)
- ei-pakollisten valikkojen poistaminen näkyvistä ilmoittajan/käsittelijän lomakkeilta
- yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- tarpeettoman luokan poistaminen näkyvistä (esim. ammattiryhmäluokituksessa, paikkaluokituksessa)
Toimintaympäristöön (työympäristö) liittyvien poikkeamien raportointi
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- Mahdollistaa toiminta-/työympäristöön kohdistuvien tapahtumien (esim. sisäilmasto, paloturvallisuus, rikos- ja ilkivalta, tekninen toimintahäiriö) ilmoittamisen.
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Ei-pakollisten valikkojen poistaminen näkyvistä ilmoittajan/käsittelijän lomakkeilta
- Tarpeettoman luokan poistaminen näkyvistä (esim. ammattiryhmäluokituksessa, paikkaluokituksessa)
PosiPro – onnistumisista ilmoittaminen ja oppiminen
PosiPro on HaiPron/WPron yhteyteen saatavissa oleva onnistumisten ilmoittamiseen tarkoitettu osio. PosiPro on saatavissa myös omana järjestelmänään, mikäli vaaratapahtumailmoittaminen ei ole käytössä.
PosiPro lomakkeella ilmoitetut onnistumiset menevät käsiteltäviksi tapahtumayksikön esimiehelle ja/tai erikseen määritellylle onnistumisilmoitusten käsittelijälle. Tehty ilmoitus lähtee tiedoksi myös onnistujalle/onnistujille, mikäli hänen/heidän sähköpostiosoitteensa on merkitty ilmoitukseen.
Ilmoitusmenettely on kehitetty yhteistyössä Eksoten asiantuntijoiden kanssa, ja he aloittivat ensimmäisenä organisaationa pilottikäytön kesäkuulla 2020.
PosiPro – onnistumisista ilmoittaminen ja oppiminen
PosiPro on HaiPron/WPron yhteyteen saatavissa oleva onnistumisten ilmoittamiseen tarkoitettu osio. PosiPro on saatavissa myös omana järjestelmänään, mikäli vaaratapahtumailmoittaminen ei ole käytössä.
PosiPro lomakkeella ilmoitetut onnistumiset menevät käsiteltäviksi tapahtumayksikön esimiehelle ja/tai erikseen määritellylle onnistumisilmoitusten käsittelijälle. Tehty ilmoitus lähtee tiedoksi myös onnistujalle/onnistujille, mikäli hänen/heidän sähköpostiosoitteensa on merkitty ilmoitukseen.
Ilmoitusmenettely on kehitetty yhteistyössä Eksoten asiantuntijoiden kanssa, ja he aloittivat ensimmäisenä organisaationa pilottikäytön kesäkuulla 2020.
Riskienhallintaosio
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- työpaikkaselvitysosio työterveyshuoltoa varten
- esitietolomake työterveyshuollon työpaikkaselvitystä varten
- riskiluokkakentän aktivointi työpaikkaselvitysosioon
- työturvallisuusriskien arviointipohjan sisältöjen muokkaaminen
- taustatietojen linkittäminen arviointilomakkeelle
- toimenpiteen vastuuhenkilön sähköpostimuistutusten käyttöönotto
Osioon saatavilla olevat maksulliset lisäominaisuudet (pyydä tarjous osoitteesta tuotteet@awanic.fi)
- potilasturvallisuusriskien arviointipohja
- organisaation omien arviointipohjien lisääminen
- turvallisuuskävelyn tarkastuslista
Potilaan ilmoitus (potilaiden/asiakkaiden/läheisten) vaaratapahtumailmoittamista varten
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- Mahdollistaa potilas-/asiakasturvallisuuden vaaratapahtumien ilmoittamisen asiakkaiden/potilaiden/läheisten tekemänä
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
Potilaan ilmoitus (potilaiden/asiakkaiden/läheisten) tietoturva-/tietosuojailmoittamista varten
Osioon valittavissa olevat maksuttomat ominaisuudet
- Mahdollistaa tietoturvaan/tietosuojaan liittyvien vaaratapahtumien ilmoittamisen asiakkaiden/potilaiden/läheisten tekemänä
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
Vakavien tapahtumien käsittely
HaiPro
HaiPro
HaiPro on potilas-/asiakasturvallisuutta vaarantavien tapahtumien raportointimenettely ja tietotekninen työkalu. HaiPro-työkalu on käytössä yli 200:ssa sosiaali- ja terveydenhuollon yksikössä kautta maan. Tällä hetkellä järjestelmän piirissä on yli 200 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.
HaiPro-raportointijärjestelmä on tarkoitettu toiminnan kehittämiseen yksiköiden sisäisessä käytössä. Raportointi perustuu vapaaehtoiseen, luottamukselliseen ja syyttelemättömään vaaratapahtumien ilmoittamiseen ja käsittelyyn.
Muutama keskeinen ominaisuus:
- Helppokäyttöinen
- Ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- Ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- Reaaliaikaiset raportit miltä tahansa organisaatiotasolta
- Joustava: Kehitetään edelleen yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa
HaiPro-järjestelmän osiot:
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Fimeaan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille
- Mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta työturvallisuusasiantuntijoille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Fimeaan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Vakuutusyhtiökytkentä työtapaturmailmoituksen sähköistä välittämistä varten
- Vakuutustodistuksen tulostusmahdollisuus
- Mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta asiantuntijakäsittelijöille ja/tai esihenkilöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta asiantuntijakäsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
- Oletuspohjana työturvallisuuden riskienarviointilomake
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta käsittelijöille
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- Liitteitä (pdf tai kuva) voidaan liittää eri osioiden ilmoituksiin ja/tai riskienhallintaan ja/tai työpaikkaselvityksiin
- VPN-toteutuksemme avulla HaiPro-järjestelmää on mahdollista käyttää myös vaikka yrityksellä ei olisi omaa julkista IP-osoitetta.
- Mahdollistaa potilas-/asiakasturvallisuuden vaaratapahtumien ilmoittamisen asiakkaiden/potilaiden/läheisten tekemänä
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
- Mahdollistaa tietoturvaan/tietosuojaan liittyvien vaaratapahtumien ilmoittamisen asiakkaiden/potilaiden/läheisten tekemänä
- Yksittäisten termien muuttaminen organisaatioon paremmin sopivaksi valikoissa ja/tai valikoiden/kenttien otsikoissa (niin kauan kuin asiasisältö pysyy samana)
Vakavien tapahtumien käsittelijän näkökulmasta käsittely jakautuu neljään osa-alueeseen:
- Vaihe I, päätös tutkinnasta
- Vaihe II, tapahtumakulun kirjaus vaihe vaiheelta aikajanalle ja/tai poikkeamien tunnistaminen
- Vaihe III, poikkeamien analysointi
- Vaihe IV, toimenpiteiden määrittely, aikatauluttaminen ja vastuuttaminen
Vakavien tapahtumien käsittely voidaan liittää potilasturvallisuuosioon ja/tai työturvallisuusosioon.
Lisätietoja: HaiPro
HaiPro on potilas-/asiakasturvallisuutta vaarantavien tapahtumien raportointimenettely ja tietotekninen työkalu. HaiPro-työkalu on käytössä yli 200:ssa sosiaali- ja terveydenhuollon yksikössä kautta maan. Tällä hetkellä järjestelmän piirissä on yli 200 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.
HaiPro-raportointijärjestelmä on tarkoitettu toiminnan kehittämiseen yksiköiden sisäisessä käytössä. Raportointi perustuu vapaaehtoiseen, luottamukselliseen ja syyttelemättömään vaaratapahtumien ilmoittamiseen ja käsittelyyn.
Muutama keskeinen ominaisuus:
- Helppokäyttöinen
- Ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- Ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- Reaaliaikaiset raportit miltä tahansa organisaatiotasolta
- Joustava: Kehitetään edelleen yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa
HaiPro-järjestelmän osiot:
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
- Sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta potilasturvallisuusvastaaville
- Käsittelijän poissaoloilmoitus
- Terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Valviraan
- Tapahtuman riskin arviointiin joko 5×5-matriisi tai 3×3-matriisi (oletuksena aiemmin 3×3-matriisi, uusissa käyttöönotoissa oletuksena 5×5-matriisi)
- Oma luokittelu -ominaisuus yksittäisille henkilöille (jos halutaan seurata tiettyä luokittelun ulkopuolista asiaa, esim. tutkimustarkoituksessa)
Vakavien tapahtumien käsittelijän näkökulmasta käsittely jakautuu neljään osa-alueeseen:
- Vaihe I, päätös tutkinnasta
- Vaihe II, tapahtumakulun kirjaus vaihe vaiheelta aikajanalle ja/tai poikkeamien tunnistaminen
- Vaihe III, poikkeamien analysointi
- Vaihe IV, toimenpiteiden määrittely, aikatauluttaminen ja vastuuttaminen
Vakavien tapahtumien käsittely voidaan liittää potilasturvallisuuosioon ja/tai työturvallisuusosioon.
Lisätietoja: HaiPro
HaiPro PK
HaiPro PK
HaiPro PK on HaiPro-järjestelmän uusi hinnoittelumalli, joka on tarkoitettu pienille yrityksille (< 25 henkilöä). Tässä mallissa tietokannan perusmäärittelyt ovat kaikille samat. Tämä mahdollistaa edullisen hinnoittelun, mutta tuo joitain rajoituksia järjestelmän yksilöimismahdollisuuksiin (esim. lomakkeiden sisältöihin ja käyttöönotettaviin osioihin ja ominaisuuksiin).
HaiPro PK on HaiPro-järjestelmän uusi hinnoittelumalli, joka on tarkoitettu pienille yrityksille (< 25 henkilöä). Tässä mallissa tietokannan perusmäärittelyt ovat kaikille samat. Tämä mahdollistaa edullisen hinnoittelun, mutta tuo joitain rajoituksia järjestelmän yksilöimismahdollisuuksiin (esim. lomakkeiden sisältöihin ja käyttöönotettaviin osioihin ja ominaisuuksiin).
WPro
WPro
WPro on kuntien, kaupunkien ja yritysten käyttöön tarkoitettu työturvallisuusjärjestelmä, jolla voidaan tunnistaa ja puuttua työpaikan työturvallisuutta vaarantaviin tekijöihin. Myös HaiPro-järjestelmän sisältämä työturvallisuusosio on nimeltään WPro.
WPro-järjestelmään liitettävissä olevat osiot voidaan kytkeä päälle tai pois käyttäjäorganisaation toiveiden mukaisesti.
WPron ominaisuuksia:
- Helppokäyttöinen
- Helposti käyttöön otettava – ei asennuksia, tarvitaan vain yksikkö- ja käsittelijätiedot
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- Ilmoittaminen mahdollista myös puhelimella ja tabletilla
- Joustava – lomakkeita voidaan muokata organisaatiokohtaisesti
- Kehitetään edelleen yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa
WPro-järjestelmän osiot:
Mahdollistaa henkilöstöön kohdistuvien vaaratapahtumien ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
Osioon valittavissa olevat ominaisuudet:
- sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta työturvallisuusasiantuntijoille
- vakuutusyhtiökytkentä työtapaturmailmoituksen sähköistä välittämistä varten
- vakuutustodistuksen tulostusmahdollisuus
- työturvallisuusvastaavalle mahdollisuus tuottaa aineistoa csv-muotoon
- käsittelijän poissaoloilmoitus
- terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Fimeaan
- veritapaturmailmoitus (joka voidaan ohjata työterveyshuoltoon)
- mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
Mahdollistaa riskienarvioinnin havaintojen kirjaamisen ja toimenpiteiden seurannan. Oletuspohjana on työturvallisuuden riskienarviointilomake.
Osioon valittavissa olevat ominaisuudet:
- työturvallisuusriskien arviointipohjan sisältöjen muokkaaminen
- taustatietojen linkittäminen arviointilomakkeelle
- toimenpiteen vastuuhenkilön sähköpostimuistutusten käyttöönotto
- työpaikkaselvitysosio työterveyshuoltoa varten
- esitietolomake työterveyshuollon työpaikkaselvitystä varten
- etätyönriskien arviointi
- COVID-19-tarkastuslista
Riskienhallintaosio mahdollistaa myös muiden arviointien tai tarkastuslistojen lisäämisen mm. turvallisuuskävelyjen tarkastuslista, kuntariskien (strategisia ja taloudellisia riskejä) arviointi tai tietoturvariskien arviointi. Kysy lisää: tuotteet@awanic.fi.
- Tietoturva-/tietosuojaosio. Mahdollistaa tietoturvaan/tietosuojaan liittyvien poikkeamien ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
- Toimintaympäristöön liittyvien poikkeamien raportointi. Mahdollistaa toimintaja työympäristöön kohdistuvien tapahtumien (esim. sisäilma, paloturvallisuus, rikos- ja ilkivalta, tekninen toimintahäiriö) ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
- Ilmoitus epäasiallisesta käytöksestä tai häirinnästä. Mahdollistaa epäasialliseen käytökseen tai häirintään liittyvien tapahtumien ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
- Vakavien tapahtumien käsittely. Mahdollistaa vakavien tapahtumien systemaattisen käsittelyn ja juurisyyanalyysin (ISHIKAWA-kaavio) sekä toimenpiteiden määrittelyn ja seurannan.
- PosiPro – onnistumisista ilmoittaminen ja oppiminen. Mahdollistaa onnistumisista ilmoittamisen organisaatiossa. Onnistumisilmoitukset voidaan käsitellä vastaavalla tavalla kuin vaaratapahtumailmoitukset ja hyödyntää saatua tietoa toiminnan kehittämisessä.
- Kehitysideaosio. Mahdollistaa työnkehittämiseen liittyvien ideoiden ilmoittamisen.
- Fyysisen rajaamisen ilmoitus (esim. koulujen ja päiväkotien käyttöön)
Pyydä tarjous osoitteesta tuotteet@awanic.fi.
WPro on kuntien, kaupunkien ja yritysten käyttöön tarkoitettu työturvallisuusjärjestelmä, jolla voidaan tunnistaa ja puuttua työpaikan työturvallisuutta vaarantaviin tekijöihin.
WPro-järjestelmään liitettävissä olevat osiot voidaan kytkeä päälle tai pois käyttäjäorganisaation toiveiden mukaisesti.
WPron ominaisuuksia:
- Helppokäyttöinen
- Helposti käyttöön otettava – ei asennuksia, tarvitaan vain yksikkö- ja käsittelijätiedot
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- Ilmoittaminen mahdollista myös puhelimella ja tabletilla
- Joustava – lomakkeita voidaan muokata organisaatiokohtaisesti
- Kehitetään edelleen yhdessä asiakasorganisaatioiden kanssa
WPro-järjestelmän osiot:
Mahdollistaa henkilöstöön kohdistuvien vaaratapahtumien ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
Osioon valittavissa olevat ominaisuudet:
- sähköposti-ilmoitus uudesta ilmoituksesta työturvallisuusasiantuntijoille
- vakuutusyhtiökytkentä työtapaturmailmoituksen sähköistä välittämistä varten
- vakuutustodistuksen tulostusmahdollisuus
- työturvallisuusvastaavalle mahdollisuus tuottaa aineistoa csv-muotoon
- käsittelijän poissaoloilmoitus
- terveydenhuollon laitteesta ja tarvikkeesta tehtävä vaaratilanneilmoitus Fimeaan
- veritapaturmailmoitus (joka voidaan ohjata työterveyshuoltoon)
- mahdollisuus mobiili-ilmoittamiseen
Mahdollistaa riskienarvioinnin havaintojen kirjaamisen ja toimenpiteiden seurannan. Oletuspohjana on työturvallisuuden riskienarviointilomake.
Osioon valittavissa olevat ominaisuudet:
- työturvallisuusriskien arviointipohjan sisältöjen muokkaaminen
- taustatietojen linkittäminen arviointilomakkeelle
- toimenpiteen vastuuhenkilön sähköpostimuistutusten käyttöönotto
- työpaikkaselvitysosio työterveyshuoltoa varten
- esitietolomake työterveyshuollon työpaikkaselvitystä varten
- etätyönriskien arviointi
- COVID-19-tarkastuslista
Riskienhallintaosio mahdollistaa myös muiden arviointien tai tarkastuslistojen lisäämisen mm. turvallisuuskävelyjen tarkastuslista, kuntariskien (strategisia ja taloudellisia riskejä) arviointi tai tietoturvariskien arviointi. Kysy lisää: tuotteet@awanic.fi.
- Tietoturva-/tietosuojaosio. Mahdollistaa tietoturvaan/tietosuojaan liittyvien poikkeamien ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
- Toimintaympäristöön liittyvien poikkeamien raportointi. Mahdollistaa toimintaja työympäristöön kohdistuvien tapahtumien (esim. sisäilma, paloturvallisuus, rikos- ja ilkivalta, tekninen toimintahäiriö) ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
- Ilmoitus epäasiallisesta käytöksestä tai häirinnästä. Mahdollistaa epäasialliseen käytökseen tai häirintään liittyvien tapahtumien ilmoittamisen, käsittelyn ja tilastoinnin.
- Vakavien tapahtumien käsittely. Mahdollistaa vakavien tapahtumien systemaattisen käsittelyn ja juurisyyanalyysin (ISHIKAWA-kaavio) sekä toimenpiteiden määrittelyn ja seurannan.
- PosiPro – onnistumisista ilmoittaminen ja oppiminen. Mahdollistaa onnistumisista ilmoittamisen organisaatiossa. Onnistumisilmoitukset voidaan käsitellä vastaavalla tavalla kuin vaaratapahtumailmoitukset ja hyödyntää saatua tietoa toiminnan kehittämisessä.
- Kehitysideaosio. Mahdollistaa työnkehittämiseen liittyvien ideoiden ilmoittamisen.
- Fyysisen rajaamisen ilmoitus (esim. koulujen ja päiväkotien käyttöön)
Pyydä tarjous osoitteesta tuotteet@awanic.fi.
Riskienhallintaosioon saatavat lomakkeet
- työterveyden työpaikkaselvitykset
- turvallisuuskävelyn tarkastuslista
- kuntariskit
- tietoturvariskien arviointi
- potilasturvallisuusriskien arviointi
- COVID-19 tarkastuslista
SPro
SPro
SPro-järjestelmään ilmoitetaan epäkohdasta tai epäkohdan uhasta sosiaalihuollon toteuttamisessa. Ilmoitusvelvollisuus perustuu sosiaalihuoltolain 1301/2014 48 pykälään, jossa velvoitetaan sosiaalihuollon henkilöstöön kuuluvan ilmoittamaan viipymättä toiminnasta vastaavalle henkilölle, jos hän tehtävissään huomaa tai saa tietoonsa epäkohdan tai ilmeisen epäkohdan uhan asiakkaan sosiaalihuollon toteuttamisessa.
- nopea ja helppo ottaa käyttöön – ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- hinnoittelu perustuu järjestelmää käyttävien yksiköiden henkilöstömäärään
SPro-järjestelmään ilmoitetaan epäkohdasta tai epäkohdan uhasta sosiaalihuollon toteuttamisessa. Ilmoitusvelvollisuus perustuu sosiaalihuoltolain 1301/2014 48 pykälään, jossa velvoitetaan sosiaalihuollon henkilöstöön kuuluvan ilmoittamaan viipymättä toiminnasta vastaavalle henkilölle, jos hän tehtävissään huomaa tai saa tietoonsa epäkohdan tai ilmeisen epäkohdan uhan asiakkaan sosiaalihuollon toteuttamisessa.
- nopea ja helppo ottaa käyttöön – ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- hinnoittelu perustuu järjestelmää käyttävien yksiköiden henkilöstömäärään
APro
APro
APro-järjestelmään ilmoitetaan muiden kuin sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden (esim. varhaiskasvatus ja perusopetus) turvallisuutta vaarantavat tapahtumat. Haittatapahtumien lisäksi voidaan ilmoittaa myös läheltä piti -tilanteita. APro järjestelmä on suunniteltu erityisesti varhaiskasvatusyksiköiden ja koulujen käyttöön, mutta sitä voidaan hyödyntää kaikissa yksiköissä, joissa asiakkaiden turvallisuutta halutaan seurata.
- helppokäyttöinen
- nopea ja helppo ottaa käyttöön – ei asennuksia, tarvitaan vain yksikkö- ja käsittelijätiedot
- ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
-
hinnoittelu perustuu järjestelmää käyttävien yksiköiden henkilöstömäärään
APro-järjestelmään ilmoitetaan muiden kuin sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden (esim. varhaiskasvatus ja perusopetus) turvallisuutta vaarantavat tapahtumat. Haittatapahtumien lisäksi voidaan ilmoittaa myös läheltä piti -tilanteita. APro järjestelmä on suunniteltu erityisesti varhaiskasvatusyksiköiden ja koulujen käyttöön, mutta sitä voidaan hyödyntää kaikissa yksiköissä, joissa asiakkaiden turvallisuutta halutaan seurata.
- helppokäyttöinen
- nopea ja helppo ottaa käyttöön – ei asennuksia, tarvitaan vain yksikkö- ja käsittelijätiedot
- ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- hinnoittelu perustuu järjestelmää käyttävien yksiköiden henkilöstömäärään
VakaPro
VakaPro
VakaPro-järjestelmällä varhaiskasvatuksen henkilöstö voi ilmoittaa lapsen varhaiskasvatuksen toteuttamiseen liittyvästä epäkohdasta tai epäkohdan uhasta. Työ- tai virkasuhteisen henkilön kirjallinen ilmoitusvelvollisuus perustuu varhaiskasvatuslain (540/2018) pykälään 57 a ja b 1.8.2021 tulleisiin muutoksiin.
- nopea ja helppo ottaa käyttöön
- ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- hinnoittelu perustuu järjestelmää käyttävien yksiköiden henkilöstömäärään
VakaPro-järjestelmällä varhaiskasvatuksen henkilöstö voi ilmoittaa lapsen varhaiskasvatuksen toteuttamiseen liittyvästä epäkohdasta tai epäkohdan uhasta. Työ- tai virkasuhteisen henkilön kirjallinen ilmoitusvelvollisuus perustuu varhaiskasvatuslain (540/2018) pykälään 57 a ja b 1.8.2021 tulleisiin muutoksiin.
- nopea ja helppo ottaa käyttöön
- ilmoitukset web-lomakkeella käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä
- ilmoitusten käsittely ja luokittelu
- hinnoittelu perustuu järjestelmää käyttävien yksiköiden henkilöstömäärään
PosiPro
PosiPro
PosiPro on HaiPron/WPron yhteyteen saatavissa oleva onnistumisten ilmoittamiseen tarkoitettu osio. PosiPro on saatavissa myös omana järjestelmänään, mikäli vaaratapahtumailmoittaminen ei ole käytössä.
PosiPro lomakkeella ilmoitetut onnistumiset menevät käsiteltäviksi tapahtumayksikön esimiehelle ja/tai erikseen määritellylle onnistumisilmoitusten käsittelijälle. Tehty ilmoitus lähtee tiedoksi myös onnistujalle/onnistujille, mikäli hänen/heidän sähköpostiosoitteensa on merkitty ilmoitukseen.
Ilmoitusmenettely on kehitetty yhteistyössä Eksoten asiantuntijoiden kanssa, ja he aloittivat ensimmäisenä organisaationa pilottikäytön kesäkuulla 2020. PosiPro-järjestelmä on saanut vuoden 2020 sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinnon.
PosiPro on HaiPron/WPron yhteyteen saatavissa oleva onnistumisten ilmoittamiseen tarkoitettu osio. PosiPro on saatavissa myös omana järjestelmänään, mikäli vaaratapahtumailmoittaminen ei ole käytössä.
PosiPro lomakkeella ilmoitetut onnistumiset menevät käsiteltäviksi tapahtumayksikön esimiehelle ja/tai erikseen määritellylle onnistumisilmoitusten käsittelijälle. Tehty ilmoitus lähtee tiedoksi myös onnistujalle/onnistujille, mikäli hänen/heidän sähköpostiosoitteensa on merkitty ilmoitukseen.
Ilmoitusmenettely on kehitetty yhteistyössä Eksoten asiantuntijoiden kanssa, ja he aloittivat ensimmäisenä organisaationa pilottikäytön kesäkuulla 2020.
KemPro
KemPro
KemPro-kemikaalirekisterijärjestelmä mahdollistaa organisaation kemikaalitietojen ylläpidon keskitetysti. Järjestelmään kootaan organisaatiokohtainen luettelo, josta voidaan muodostaa yksikkökohtaisia listoja. Järjestelmä mahdollistaa altistuvien työntekijöiden ja suojelutoimenpiteiden kirjaamisen. Järjestelmästä voi myös tulostaa kemikaalikortin. Järjestelmä on pilotointivaiheessa ja käyttöönottoja voidaan tehdä vuoden 2023 alkupuolella. Lisätietoja tuotteesta ja esittely/tarjouspyynnöt osoitteesta tuotteet@awanic.fi.
KemPro-kemikaalirekisterijärjestelmä mahdollistaa organisaation kemikaalitietojen ylläpidon keskitetysti. Järjestelmään kootaan organisaatiokohtainen luettelo, josta voidaan muodostaa yksikkökohtaisia listoja. Järjestelmä mahdollistaa altistuvien työntekijöiden ja suojelutoimenpiteiden kirjaamisen. Järjestelmästä voi myös tulostaa kemikaalikortin. Järjestelmä on pilotointivaiheessa ja käyttöönottoja voidaan tehdä vuoden 2023 alkupuolella. Lisätietoja tuotteesta ja esittely/tarjouspyynnöt osoitteesta tuotteet@awanic.fi.
QPro & QPro Feedback
QPro & QPro Feedback
QPro on asiakaspalautejärjestelmä, jonka avulla palautteita voidaan kerätä asiakkailta yksikkökohtaisesti käyttäen verkosta löytyvää palautelomaketta tai paikan päällä käyttäen asiakaspalautepäätettä. QPro-työkalun avulla organisaatio voi luoda ja julkaista mm. turvallisuuteen liittyviä kyselyitä. QPro on integroitavissa HaiPro-järjestelmän yhteyteen, jolloin voidaan hyödyntää HaiPron käyttäjätunnistusta ja organisaatiotietoja.
QPro Feedback järjestelmällä voidaan kerätä ja luokitella esimerkiksi asiakas- tai potilaspalautetta. Palautteista tuotetaan reaaliaikaisia raportteja eri organisaatiotasoille automaattisesti.
- Vastaaminen Web-lomakkeella, käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä.
- Linkki vastauslomakkeelle tekstiviestinä
- Palautelomakkeella organisaatiovalinta rajattavissa mille tahansa organisaatiotasolle käynnistyslinkin avulla, integroitavissa HaiPron organisaatiotietoihin, ei vaadi erillistä ylläpitoa.
- Kysymykset määriteltävissä organisaatiotasoittain (kaikille yhteiset, tulosyksikön omat).
- Palautteita voidaan tarkastella organisaatiotasoittain ja ohjata halutulla tavalla, esim. suoraan yksiköihin.
- Haluttaessa järjestelmä lähettää tiedon saapuneesta palautteesta sähköpostitse määritellylle käsittelijälle. Jos erikseen ei muuta määritellä, järjestelmä hyödyntää HaiPron käsittelijätietoja, jolloin erillistä käsittelijätietojen ylläpitoa ei tarvita.
- Paperilomakkeilla tulleet palautteet voidaan syöttää järjestelmään, järjestelmä tunnistaa automaattisesti syötetäänkö palaute organisaation omasta verkosta.
QPro on terveydenhuollon toimijoille suunnattu asiakaspalautejärjestelmä. Järjestelmän avulla palautteita voidaan kerätä asiakkailta yksikkökohtaisesti käyttäen verkosta löytyvää palautelomaketta tai paikan päällä käyttäen asiakaspalautepäätettä. QPro-työkalun avulla organisaatio voi luoda ja julkaista mm. turvallisuuteen liittyviä kyselyitä. QPro on integroitavissa HaiPro-järjestelmän yhteyteen, jolloin voidaan hyödyntää HaiPron käyttäjätunnistusta ja organisaatiotietoja.
QPro Feedback järjestelmällä voidaan kerätä ja luokitella esimerkiksi asiakas- tai potilaspalautetta. Palautteista tuotetaan reaaliaikaisia raportteja eri organisaatiotasoille automaattisesti.
- Vastaaminen Web-lomakkeella, käyttäen suojattua HTTPS-yhteyttä.
- Palautelomakkeella organisaatiovalinta rajattavissa mille tahansa organisaatiotasolle käynnistyslinkin avulla, integroitavissa HaiPron organisaatiotietoihin, ei vaadi erillistä ylläpitoa.
- Kysymykset määriteltävissä organisaatiotasoittain (kaikille yhteiset, tulosyksikön omat).
- Palautteita voidaan tarkastella organisaatiotasoittain ja ohjata halutulla tavalla, esim. suoraan yksiköihin.
- Haluttaessa järjestelmä lähettää tiedon saapuneesta palautteesta sähköpostitse määritellylle käsittelijälle. Jos erikseen ei muuta määritellä, järjestelmä hyödyntää HaiPron käsittelijätietoja, jolloin erillistä käsittelijätietojen ylläpitoa ei tarvita.
- Paperilomakkeilla tulleet palautteet voidaan syöttää järjestelmään, järjestelmä tunnistaa automaattisesti syötetäänkö palaute organisaation omasta verkosta.
RCA-Pro
RCA-Pro
RCA-Pro on juurisyyanalyysityökalu, joka sisältää seuraavat osa-alueet:
- Tapahtumakulun kirjaus vaihe vaiheelta aikajanalle ja poikkeamien tunnistaminen
- Poikkeamien analysointi
- Toimenpiteiden määrittely, aikatauluttaminen ja vastuuttaminen
RCA-Pro on juurisyyanalyysityökalu, joka sisältää seuraavat osa-alueet:
- Tapahtumakulun kirjaus vaihe vaiheelta aikajanalle ja poikkeamien tunnistaminen
- Poikkeamien analysointi
- Toimenpiteiden määrittely, aikatauluttaminen ja vastuuttaminen
PotRa
PotRa/SamRa
PotRa on kirjaus- ja raportointialusta potilasasiavastaavien käyttöön. SamRa on kirjaus- ja raportointialusta sosiaaliasiavastaavien käyttöön. Järjestelmään voidaan tallentaa asiakkailta/potilailta tulleita yhteydenottoja, luokitella niitä sekä kirjata toimenpiteitä.
- Helppokäyttöinen
- Ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Yhteydenottojen tallennus, käsittely ja luokittelu
- Reaaliaikaiset raportit
- Integroitavissa HaiPron käyttäjätietoihin
PotRa on kirjaus- ja raportointialusta potilasasiavastaavien käyttöön. SamRa on kirjaus- ja raportointialusta sosiaaliasiavastaavien käyttöön. Järjestelmään voidaan tallentaa asiakkailta/potilailta tulleita yhteydenottoja, luokitella niitä sekä kirjata toimenpiteitä.
- Helppokäyttöinen
- Ei ohjelmistoasennuksia, tarvitaan vain internet-yhteys ja web-selain
- Yhteydenottojen tallennus, käsittely ja luokittelu
- Reaaliaikaiset raportit
- Integroitavissa HaiPron käyttäjätietoihin
WBRpro
WBRpro
Whistleblowing eli väärinkäytösepäilyjen ilmoituskanava.
Ilmoittajansuojelulaki (1171/2022) on tullut voimaan 1.1.2023. Laki edellyttää, että vähintään 50 työntekijää työllistävät yksityisen ja julkisen sektorin organisaatiot perustavat sisäisen ilmoituskanavan. Lailla implementoitiin EU:n ilmoittajansuojeludirektiivi ilmoittajansuojeludirektiivi (EU 2019/1937) eli nk. whistleblowing-direktiivi. Ilmoittajansuojelulailla annetaan suojaa eräiden väärinkäytösten ilmoittajille, jotka työnsä yhteydessä havaitsevat Euroopan unionin tai kansallisen oikeuden rikkomista. Kyseessä voi olla esimerkiksi entiset ja nykyiset työntekijät sekä itsenäiset ammatinharjoittajat.
Sisäinen ilmoituskanava on otettava käyttöön kolmen kuukauden kuluessa lain voimaantulosta. Ne organisaatiot, joissa on säännöllisesti enintään 249 työntekijää, on sisäinen ilmoituskanava otettava käyttöön kuitenkin viimeistään 17.12.2023.
WBRpro on turvallinen ja luottamuksellinen ratkaisu Whistleblow-ilmoitusten käsittelyyn. Sovellus mahdollistaa helpon ilmoittamisen sekä luotettavan käsittelyprosessin. Ilmoittaminen voidaan tehdä omalla nimellä tai anonyyminä.
Whistleblowing eli väärinkäytösepäilyjen ilmoituskanava.
Ilmoittajansuojelulaki (1171/2022) on tullut voimaan 1.1.2023. Laki edellyttää, että vähintään 50 työntekijää työllistävät yksityisen ja julkisen sektorin organisaatiot perustavat sisäisen ilmoituskanavan. Lailla implementoitiin EU:n ilmoittajansuojeludirektiivi ilmoittajansuojeludirektiivi (EU 2019/1937) eli nk. whistleblowing-direktiivi. Ilmoittajansuojelulailla annetaan suojaa eräiden väärinkäytösten ilmoittajille, jotka työnsä yhteydessä havaitsevat Euroopan unionin tai kansallisen oikeuden rikkomista. Kyseessä voi olla esimerkiksi entiset ja nykyiset työntekijät sekä itsenäiset ammatinharjoittajat.
Sisäinen ilmoituskanava on otettava käyttöön kolmen kuukauden kuluessa lain voimaantulosta. Ne organisaatiot, joissa on säännöllisesti enintään 249 työntekijää, on sisäinen ilmoituskanava otettava käyttöön kuitenkin viimeistään 17.12.2023.
WBRpro on turvallinen ja luottamuksellinen ratkaisu Whistleblow-ilmoitusten käsittelyyn. Sovellus mahdollistaa helpon ilmoittamisen sekä luotettavan käsittelyprosessin. Ilmoittaminen voidaan tehdä omalla nimellä tai anonyyminä.
Verkkokoulutukset
Opiskele missä vain
Kurssejamme voit opiskella sijainnistasi riippumatta. Tarvitset vain nettiselaimen- ja yhteyden!
Todistettavaa osaamista
Verkkokursseistamme saat aina halutessasi tulostettua todistuksen, jolla voit osoittaa osaamisesi.
Säännölliset päivitykset
Kursseja päivitetään säännöllisesti ja saat aina uusimman version käyttöösi!
LOVe
LOVe
Lääkehoidon osaaminen verkossa- eli LOVe-kursseja on saatavilla kolmetoista eri kurssia lääkehoidon osaamisen varmistamisen eri tarpeisiin. Useimmat kursseista on saatavilla myös ruotsiksi. LOVe-kurssit ovat laadukkaita ja moniammatillisesti tuotettuja STM:n Turvallinen lääkehoito -oppaan suositusten mukaisesti.
LOVe-kurssit ovat laajasti käytössä:
- 1000+ asiakasorganisaatiota
- 17 hyvinvointialuetta asiakkaina
- 100 000+ käyttäjää vuonna 2023
Pienet yritykset ja yksityishenkilöt voivat hankkia LOVe-kursseja suoraan verkkokaupasta. Suuremmille yrityksille on tarjolla joustavampi palvelinmalli, josta voit pyytää erillisen tarjouksen.
Lisätietoja ja verkkokauppa laakeosaaminen.fi -verkkosivulla.
Lääkehoidon osaaminen verkossa- eli LOVe-kursseja on saatavilla kolmetoista eri kurssia lääkehoidon osaamisen varmistamisen eri tarpeisiin. Useimmat kursseista on saatavilla myös ruotsiksi. LOVe-kurssit ovat laadukkaita ja moniammatillisesti tuotettuja STM:n Turvallinen lääkehoito -oppaan suositusten mukaisesti.
LOVe-kurssit ovat laajasti käytössä:
- 1000+ asiakasorganisaatiota
- 17 hyvinvointialuetta asiakkaina
- 100 000+ käyttäjää vuonna 2023
Pienet yritykset ja yksityishenkilöt voivat hankkia LOVe-kursseja suoraan verkkokaupasta. Suuremmille yrityksille on tarjolla joustavampi palvelinmalli, josta voit pyytää erillisen tarjouksen.
Lisätietoja ja verkkokauppa laakeosaaminen.fi -verkkosivulla.
SÄVe
SÄVe
SÄVe-kursseilla voidaan suorittaa osa sosiaali- ja terveysministeriön asetuksella ionisoivasta säteilystä (2018/1044) määrittelemästä säteilysuojelun täydennyskoulutusvelvoitteesta eri ammattiryhmillä.
SÄVe-kurssit:
- Säteilysuojelun yleiset perusteet
- Säteilyn käyttö kuvantamistutkimuksissa
- Säteilyn käyttö isotooppilääketieteessä
- Säteilyn käyttö sädehoidossa
Kurssit 1. ja 2. on suunnattu kaikille säteilyä työssään käyttäville työntekijöille sekä lähettäville lääkäreille. Kurssit 3. ja 4. ovat suositeltavia kaikille säteilyä työssään käyttäville työntekijöille sekä lähettäville lääkäreille ammatin tai työtehtävän vaatimusten mukaisesti.
Pienet yritykset ja yksityishenkilöt voivat tilata SÄVe-kursseja suoraan tilauslomakkeella. Suuremmille yrityksille on tarjolla joustavampi palvelinmalli, josta voit pyytää erillisen tarjouksen.
Lisätietoja ja tilauslomake savekoulutus.fi -verkkosivulla.
SÄVe-kursseilla voidaan suorittaa osa sosiaali- ja terveysministeriön asetuksella ionisoivasta säteilystä (2018/1044) määrittelemästä säteilysuojelun täydennyskoulutusvelvoitteesta eri ammattiryhmillä.
SÄVe-kurssit:
- Säteilysuojelun yleiset perusteet
- Säteilyn käyttö kuvantamistutkimuksissa
- Säteilyn käyttö isotooppilääketieteessä
- Säteilyn käyttö sädehoidossa
Kurssit 1. ja 2. on suunnattu kaikille säteilyä työssään käyttäville työntekijöille sekä lähettäville lääkäreille. Kurssit 3. ja 4. ovat suositeltavia kaikille säteilyä työssään käyttäville työntekijöille sekä lähettäville lääkäreille ammatin tai työtehtävän vaatimusten mukaisesti.
Pienet yritykset ja yksityishenkilöt voivat tilata SÄVe-kursseja suoraan tilauslomakkeella. Suuremmille yrityksille on tarjolla joustavampi palvelinmalli, josta voit pyytää erillisen tarjouksen.
Lisätietoja ja tilauslomake savekoulutus.fi -verkkosivulla.
SÄVe – Säteilysuojelun verkkokurssi
Keski-Suomen hyvinvointialue on tuottanut säteilysuojelun verkkokoulutuksen (SÄVe). Verkkokoulutuksen sisältö vastaa STUK:n ST 1.7 -ohjetta täydennyskoulutuksesta ja tällä koulutuksella voidaan suorittaa osia täydennyskoulutusvelvoitteesta eri ammattiryhmillä. SÄVe-verkkokoulutus on tarkoitettu kaikille säteilyä työssään käyttäville henkilöille.
SÄVe -verkkokoulutuksen kokonaisuus sisältää neljä erillistä verkkokurssia:
1. Säteilysuojelun yleiset perusteet:
- Säteilyfysiikka
- Säteilybiologia
- Säteilysuojelu ja -turvallisuus
2. Säteilyn käyttö kuvantamistutkimuksissa:
- Miten kuva muodostuu
- Mitkä tekniset seikat vaikuttavat kuvan laatuun
- Laaduntarkkailu
- Toiminta poikkeavissa tilanteissa
3. Säteilyn käyttö isotooppilääketieteessä:
- Isotooppilääketieteellisten tutkimusten pääperiaatteet
- Säteilyturvaperiaatteiden mukainen toiminta
- Potilaan valmentaminen isotooppitutkimuksiin
- Sädetutkimusten jälkeiset varotoimet
4. Säteilyn käyttö sädehoidossa:
- Sädehoidon perusteet
- Sädehoitolaitteet
- Hoitotekniikat
- Sädehoidon laadunvarmistus
Kurssien myynnistä ja palvelinalustan ylläpidosta vastaa Awanic Oy. Awanicin SÄVe-tiimin tavoitat sähköpostiosoitteesta save@awanic.fi tai 010 219 5701.
Lisätietoja kursseista voit tiedustella osoitteesta savesisalto@awanic.fi
Tietosuojapassi
Tietosuojapassi
Tietosuojapassi-verkkokoulutus pohjautuu Tietosuojavaltuutetun toimiston ohjeistukseen ja EU:n sekä Suomen tietosuojalainsäädäntöön. Koulutus soveltuu kaikille henkilötietojen parissa työskenteleville.
Tietosuojapassi sisältää seuraavat osa-alueet:
- Tietosuoja & Tietoturva – perusteet
- Tietosuoja ja tietoturva – jokaisen oikeus ja velvollisuus
- Henkilötietojen oikeaoppinen käsittely
- Riskienhallinta ja tietoturvaloukkaukset
- Sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuojakoulutus
Pienet yritykset ja yksityishenkilöt voivat hankkia Tietosuojapassin sähköpostitse tilaamalla. Suuremmille yrityksille on tarjolla joustavampi palvelinmalli, josta voit pyytää erillisen tarjouksen.
Lisätietoja ja tilaukset tietosuojapassi@awanic.fi
Tietosuojapassi-verkkokoulutus pohjautuu Tietosuojavaltuutetun toimiston ohjeistukseen ja EU:n sekä Suomen tietosuojalainsäädäntöön. Koulutus soveltuu kaikille henkilötietojen parissa työskenteleville.
Tietosuojapassi sisältää seuraavat osa-alueet:
- Tietosuoja & Tietoturva – perusteet
- Tietosuoja ja tietoturva – jokaisen oikeus ja velvollisuus
- Henkilötietojen oikeaoppinen käsittely
- Riskienhallinta ja tietoturvaloukkaukset
- Sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuojakoulutus
Pienet yritykset ja yksityishenkilöt voivat hankkia Tietosuojapassin sähköpostitse tilaamalla. Suuremmille yrityksille on tarjolla joustavampi palvelinmalli, josta voit pyytää erillisen tarjouksen.
Lisätietoja ja tilaukset tietosuojapassi@awanic.fi
eLOKI
eLOKI
eLOKI on osaamiseen varmistamiseen tarkoitettu järjestelmä, jonne voi kirjata mm. lääkelupiin liittyviä suorituksia ja näyttöjä. eLOKI- järjestelmän avulla on mahdollista:
- Kirjata lääkehoidon perehdytykseen osallistuminen
- Hakea ja kirjata tenttisuoritukset LOVe-oppimisympäristöstä
- Kirjata tarvittaessa myös muita lääkelupaopintoja, esim. ABO (manuaalinen)
- Kirjata lääkehoidon näyttösuoritukset
- Kirjata lääkehoidon osaamiskeskustelun toteutuminen
- Lähettää muistutus vanhenevasta lääkeluvasta
- Hoitaa luvan allekirjoitusprosessi ja tallennus
- Seurata kootusti lääkelupien suoritustilannetta tietyssä yksikössä
- Seurata yksittäisen työntekijän lääkelupaprosessin etenemistä
eLOKI-järjestelmää voidaan muokata asiakastarpeiden mukaisesti ja määrittää erilaisia suoritusvaatimuksia lääkeluvan pohjaksi:
- Suoritusten uusintaväli ja muistutukset
- Suoritettavat LOVe-tentit + muut tentit, esim. ABO työntekijäryhmittäin
- Suoritettavat näytöt esim. yksiköittäin
- Näyttökertojen lukumäärä
eLOKI on osaamiseen varmistamiseen tarkoitettu järjestelmä, jonne voi kirjata mm. lääkelupiin liittyviä suorituksia ja näyttöjä. eLOKI- järjestelmän avulla on mahdollista:
- Kirjata lääkehoidon perehdytykseen osallistuminen
- Hakea ja kirjata tenttisuoritukset LOVe-oppimisympäristöstä
- Kirjata tarvittaessa myös muita lääkelupaopintoja, esim. ABO (manuaalinen)
- Kirjata lääkehoidon näyttösuoritukset
- Kirjata lääkehoidon osaamiskeskustelun toteutuminen
- Lähettää muistutus vanhenevasta lääkeluvasta
- Hoitaa luvan allekirjoitusprosessi ja tallennus
- Seurata kootusti lääkelupien suoritustilannetta tietyssä yksikössä
- Seurata yksittäisen työntekijän lääkelupaprosessin etenemistä
eLOKI-järjestelmää voidaan muokata asiakastarpeiden mukaisesti ja määrittää erilaisia suoritusvaatimuksia lääkeluvan pohjaksi:
- Suoritusten uusintaväli ja muistutukset
- Suoritettavat LOVe-tentit + muut tentit, esim. ABO työntekijäryhmittäin
- Suoritettavat näytöt esim. yksiköittäin
- Näyttökertojen lukumäärä
Ota yhteyttä!
Yhteystiedot
Tietojärjestelmät
tuotteet@awanic.fi
010 2195 700
(ark. 09-17:00)
Verkkokoulutukset
love@awanic.fi
save@awanic.fi
tietosuojapassi@awanic.fi
Sopimukset, tarjoukset & kurssitiedustelut
010 2195 701
(ark. 09-16:00)
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä LOVe-tukeen, yhteystiedot löydät tunnusviestistäsi.
Ota Yhteyttä!
Awanic Oy
Y-tunnus: 2190408-4
etunimi.sukunimi@awanic.fi
Rautatienkatu 26 B 32
33100 Tampere
Olemme siirtyneet pääasiassa etätyöskentelyyn. Voit sopia käynnin toimistollamme yhteydenottolomakkeen kautta.